دکتر سید رضا شریف زاده | متخصص ارتوپدی و جراحی های فوق تخصصی زانو، لگن و آسیب های ورزشی

دکـتر سـیـد رضـا شــریـف زاده

🩺 متخصص ارتوپدی و جراحی های فوق تخصصی زانو و لگن

توضیحات دکتر سید رضا شریف زاده درباره فیزیوتراپی بعد از تعویض مفصل زانو

در پادکست دکتر رضا شریفزاده درمورد فیزیوتراپی بعد از عمل تعویض مفصل زانو، موارد وزن‌گذاری و دامنه حرکتی و روش فیزیوتراپی صحبت شده است.


به نام خدا دکتر سید رضا شریف‌زاده هستم جراح متخصص ارتوپدی، در خصوص مراقبت‌های بعد از تعویض مفصل زانو می‌خواهم درمورد فیزیوتراپی بعد از تعویض مفصل زانو صحبت کنم. فیزیوتراپی بعد از تعویض مفصل زانو، بسیار مهم است؛ به دلیل اینکه جلوگیری می‌کند از حوادثی که ما دوست نداریم مثل لخته شدن خون، و همچنین در تقویت عضلات بسیار مهم است. شروع زودرس دامنه حرکتی زانو، باعث جلوگیری از عوارض ناخواسته و همینطور تقویت عضلات می‌شود و نتیجه نهایی بیمار بسیار اهمیت دارد. خیلی از اوقات ممکن است فیزیوتراپی خارج از منزل امکان انجام نداشته باشد.

فیزیوتراپی بعد از تعویض مفصل زانو

به دلیل وجود محدودیت و درد بعد از عمل جراحی، اغلب اوقات توصیه می‌کنیم 10 یا 12 جلسه‌ی اول فیزیوتراپی را در منزل تحت نظر فیزیوراپ مجرب انجام بدهید. به این دلیل که ورزش‌ها به بیمار خوب آموزش داده شود و همچنین بیمار بتواند به خوبی بعد از عمل راه برود. ما بعد از تعویض مفصل زانو معمولاً محدودیت وزن گذاری نداریم؛ مگر در شرایط خاص، بنابراین بیماران بعد از عمل جراحی با وزن گذاری کامل می‌توانند راه بروند. دامنه حرکتی معمولا محدودیت ندارد و اغلب اوقات تا 90 درجه یکی دو روز اول بعد از عمل امکان خم شدن زانو وجود دارد مگر در شرایط خاصی که پزشک تاکید کرده باشد که فعلاً دامنه حرکتی شروع نشود. مثلاً به دلیل وضعیت زخم یه مقدار بخواهند دامنه حرکتی را به تاخیر بیاندازند، که حتما باید با پزشک معالج مشورت کرد ولی به طور عمومی شروع زودرس دامنه حرکتی زانو و راه رفتن با وزن‌گذاری کامل کلید یه درمان موفق بعد از تعویض مفصل زانو می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

نوبت دهی از طریق تلفن گویا و یا ارسال پیام به شماره واتساپ مطب