توضیحات دکتر شریف زاده در خصوص هالوکس ولگوس

توضیحات دکتر شریف زاده درباره بیماری هالوکس ولگوس: این بیماری بیشتر در زنان شایع است و عواملی مانند پوشیدن کفش پاشنه بلند و پنجه باریک باعث ایجاد این عارضه می‌شود.

هالوکس ولگوس یا انحراف انگشت اول پا، بیماری بسیار شایعی است در خانم ها چندین برابر آقایون دیده می‌شود. علت این بیماری ممکن است خانوادگی، ارثی یا عوامل محیطی باشد. پوشیدن کفش پاشنه بلند، کفش نامناسب و پنجه کوچک از عواملی است که موجب بروز و تشدید بونیون شود. از نشانه های این بیماری این است که انگشت شست پا به سمت داخل انحراف پیدا میکند و بسیار دردناک ظاهر می‌شود. و می‌تواند در راه رفتن و کفش پوشیدن اختلال وارد کند.

درمان هالوکس ولگوس به چه صورت انجام می‌شود؟

اغلب موارد اگر در این ناحیه درد آنچنانی نداشته باشید و به صورت خفیف رخ داده باشد، می‌توان با یک سری اصلاحات این عارضه را درمان کرد. مثلا اصلاح کفشی که بیمار می‌پوشد. از کفش ها پاشنه بلند و پنجه باریک استفاده نشود بلکه از کفش های طبی و پنجه بزرگ استفاده شود. یک سری حرکات ورزشی به از بین بردن علائم بیماری هالوکس ولگوس کمک می‌کند. استفاده از بریس که در هنگام شب بسته می‌شود می‌تواند علائم بیماری را از بین ببرد. در مواردی که دفرمه شدن پا درد ایجاد بکند و شدید باشد و در راه رفتن اختلال ایجاد کند، حتما باید جراحی انجام شود.
نکته: روش های مختلفی در جراحی هالوکس ولگوس وجود دارد که اگر تکنیک مناسبی توسط پزشک جراح ارتوپدی استفاده نشود ممکن است باعث اود شدن بیماری شود. از دارو های ضد التهاب هم میتوانیم برای کاهش تورم استفاده کنیم.